GECOSA

Serveis de comptabilitat, finances i fiscalitat per a particulars, PIMEs, empreses, propietaris de propietats d'inversió i noves empreses. Especialistes en dret laboral.

Dades de contacte

Rambla de Fabra i Puig, 35 entl. 2ª
08030, Barcelona
gecosa@gecosa.com
+34 933462629

Segueix-nos

Implantació de la Nova Normativa sobre Facturació Electrònica – Llei Antifrau Benvolguts clients

22/09/2025
Implantació de la Nova Normativa sobre Facturació Electrònica – Llei Antifrau Benvolguts clients

Implantació de la Nova Normativa sobre Facturació Electrònica – Llei Antifrau Benvolguts clients

Els recordem que, d’acord amb el que estableix la Llei Antifrau i tal com ja els hem comunicat prèviament, la facturació electrònica serà d’ús obligatori a partir de l’1 de gener de 2026 per a totes les persones jurídiques i físiques que desenvolupin una activitat econòmica.

Calendari d’aplicació

  • Empreses (persones jurídiques): obligació des de l’1 de gener de 2026.
  • Autònoms (persones físiques): obligació des de l’1 de juliol de 2026, després d’un període transitori.

En queden exceptuades les entitats que ja estiguin acollides al Subministrament Immediat d’Informació (SII).

Objectiu de la Llei Antifrau

La normativa té com a finalitat reforçar la lluita contra el frau fiscal i l’evasió d’impostos, incrementant la transparència, traçabilitat i seguretat en els processos de facturació.

Requisits principals

  • Utilitzar un programari de facturació homologat, d’acord amb els requisits legals.
  • Garantir la integritat, conservació, accessibilitat, traçabilitat i inalterabilitat dels registres.
  • Queda prohibit emetre factures amb eines com Excel, Word o altres programes similars.
  • Totes les factures electròniques hauran de:
    • Incorporar un codi QR i una empremta digital.
    • Emetre’s mitjançant sistemes verificables (VERIFACTU).
    • Registrar-se i conservar-se al programari de facturació.

Suport en el procés d’adaptació

Des d’aquest despatx, els acompanyarem en tot el procés d’adaptació, assessorant-los en la selecció i implantació de les solucions més adequades per al compliment de la normativa i per evitar possibles sancions.

A més, els informem que poden beneficiar-se del Bo Digital del programa KIT DIGITAL, destinat a finançar l’adquisició i implantació dels programes necessaris.

  • Disponible per a empreses i autònoms de 0 a menys de 3 treballadors.
  • El termini de sol·licitud finalitza el 31 d’octubre de 2025.
  • Es pot tramitar a través de la web www.acelerapyme.gob.es o trucant al telèfon d’informació 900 909 001.

De manera complementària, l’Agència Tributària està desenvolupant una plataforma gratuïta que permetrà emetre factures mitjançant un formulari en línia (actualment en fase de desenvolupament).

Restem a la seva disposició per resoldre qualsevol consulta o ampliar informació sobre la implantació de la facturació electrònica.


Declaración de la Renta 2024: ¡Déjanos hacerlo por ti!

Confía en nosotros para gestionar tu declaración de la Renta sin complicaciones